7 Şubat 2014 Cuma

DÜNDEN BUGÜNE UZAKTAN EĞİTİM

                               DÜNDEN BUGÜNE UZAKTAN EĞİTİM

dünden bu güne açık öğretim

Anodu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi ile bu yıl 24.ncü yılını tamamlamaktadır. Anadolu Üniversitesi bu güne kadar toplam Bir milyon yüz on bin öğrenciyi mezun etmiştir, Bu mezunlar arasında Türkiye nin önde gelen saygın iş adamları, sanatçılar, siyasetçiler bulunmaktadır.
Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi ile birlikte ülkemizi çağdaş anlamda yeni ihtiyaçların karşılanması amacıyla, hızla harekete geçebilen çok güçlü bir organizasyona sahiptir. Uluslararası düzeyde gözde merkezi olan uzaktan eğitim, sahip olduğu teknik alt yapı, kalite düzeyi yüksek ve her geçen gün kendini yenileyebilen bir insan kaynağı ile uzaktan eğitim modeli ile ülkemizde yüksek öğretim alanında  çığır açmaktadır.Bu yönü ile Anadolu Üniversite dünyanın mega üniversiteleri arasında yer almaktadır.
Anadolu üniversitesi uzaktan eğitim sistemi iler birlikte Türkiye de yüksek öğrenim talebini karşılamada sağladığı fayda iler birlikte, milli eğitim, ilahiyat, sağlık ,polis,jandarma ,tarım, hava,kara,deniz  komutanlık personellerine lisans ve önlisans eğitimi vermektedir.Ayrıca Anadolu Üniversitesi uzakta eğitim sistemi ile Türkiye ekonomisine ve iş yaşamına sağladığı katkılardan dolayı Uluslararası düzeyde ve rekabette başarılara imza atmış saygın bir yeri bulunmaktadır.
Anadolu Üniversitesi 20 Temmuz 1982 yılında çıkartılan 41 sayılı kanun hükmünde kararname ile uzaktan eğitim verilmiştir. Bu sistem ile birlikte  Türkiye de yüksek öğretime talep olan Dört yüz yirmi biriken  Üniversitelere giren öğrenci sayısı 54 bin civarıydı,yani o dönemlerde üniversiteler talebin sadece  yüzde 13 karşılayabilmekteydi .Diğer yandan yeni gelişen teknoloji ile birlikte, Üniversitelerin talepleri karşılayamaması ile birlikte,uzaktan eğitim sistemini zorunlu kılmaktaydı.Bundan dolayı Anadolu Üniversitesi açık öğretim fakültesi,1982-1983 öğretim yılında yüksek öğretimde yüksek standartlarda fırsat eşitliği ilkesi ile açık öğretim fakültesi hizmete girdi. İlk yıl iktisat ve idareleri fakültesi olarak 29.500 öğrenci kaydolması ile birlikte üniversitelerin ne kadar az ve yetersiz olduğunu göstermektedir.
1982-1993 yılları arasında Anadolu Üniversitesine talep hızla arttı. Bu talebin artması ile birlikte işletme iktisat fakültesi ile yetinilmeyip,MEB ile imzalanan protokol ile 200 bin öğretmene önlisans,ve lisans tamamlama olanağı sunuldu.Ayrıca bu yıllar itibariyle yeni bölümler açıldı.Bunlar hemşirelik, ebelik, sağlık teknikerliği gibi
1993-1998 yılları itibariyle gelişen teknolojiye ayak uyduran Anadolu üniversitesi yılların birikimi ile birlikte yeni bölümler ortaya çıkmıştır. Bu yeni bölümlerle birlikte Anadolu.edu. tr sayfası kuruldu ve bununla birlikte TRT, e öğrenme sistemi ile konu anlatımlı videolar ve çıkmış soruları yayınlamaktadır. Son olarak 2014 yılı ihtibariyle 1,5 milyon öğrencisi bulunmaktadır.
Detaylı bilgi için sayfamızdan bakabilirsiniz.http://www.onlinefotokopi.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder